Offermakaren

I Viveca Stens bok Offermakaren (2020), som är första delen i Åremorden, får vi möta polisen Hanna som 'flyr' iväg till Åre efter problem både i sitt privatliv och på jobbet i Stockholm. Kort efter att Hanna kommit till Åre hittas en död kropp och Hanna blir en tillgång i utredningen då de inte är så många poliser på orten. En av poliserna som jobbar där är Daniel, som nyligen har blivit pappa och måste bolla privatliv och jobb.
 
Jag älskade den här boken. Jag har haft svårt att hitta nya böcker som jag kan sträckläsa och inte vill lägga ifrån mig på sistone. Denna var både väldigt spännande och lättläst med korta kapitel vilket jag älskar. Jag gillar karaktärerna, även om jag tyckte att Hanna var lite sådär i de första kapitlen. Detta är den första bok jag har läst av Viveca Sten men det är väldigt troligt att jag kommer kolla upp fler av hennes böcker när jag har läst de andra Åremorden-böckerna, för jag gillar hennes sätt att skriva! Rekommenderar verkligen den här serien.

Betyg: 10 av 10