Lauras hemlighet (Tändsticksflickan)

Idag är det exakt en månad sedan jag bloggade om del 4 i Tändsticksflickan av Monika N. Yndestad, och idag ska jag blogga om del 5: Lauras hemlighet (2017). Känns som det tagit en evighet för mig att läsa den, men det har bara gått en månad, så nu känner jag mig inte lika seg, hehe.
 
Precis som de tidigare delarna så är även del 5 väldigt bra och spänannde. I den här delen kommer vi äntligen få veta Lauras hemlighet och vi får följa Malene och pojkarna medan de är på flykt från konstaplar och Ole... Dessutom möter Mattias på svårigheter hemma och tändsticksfabriken får en ny ägare som gör saker som sätter vänskaper på prov. 
 
Som sagt, bra och spännande men boken är fylld av svek och hemskheter, lögner och folk som missbrukar sin makt... Livet är inte lätt för Malene just nu, och det ser inte ljust ut för henne... Jag vill verkligen att det ska lösa sig för Malene, hon förtjänar allt som är bra, men det är hela 4 böcker kvar i serien så jag får väl förvänta mig att det kommer hända en hel del till hemskheter och så vidare. 
 
Betyg: 10 av 10
 
 

Kommentera inlägget här :