De vackraste

Idag har jag lyssnat klart på ännu en ljudbok, nämligen De vackraste (2016) av Karin Slaughter. I den här boken får vi möta den glamorösa Claire, som är gift med en rik man som heter Paul. Hennes syster Julia försvann för många år sedan när hon var 19 år och hon har inte haft kontakt med sin andra syster Lydia på många år. När hennes man blir mördad upptäcker Claire hemligheter som visar att Paul inte alls var den man hon trodde att han var... 
 
Jag tyckte att boken var väldigt spännande men även väldigt hemsk. Den är rå och brutal, med många hemska detaljerade beskrivningar av tortyr och liknande. Så är ni känsliga för sådant bör ni inte läsa den här boken. Jag har alltid gillat skräckfilmer och har inget emot slashers och liknande, så jag är inte så värst känslig mot sånt här, när det är fiction, men det var åtminstone en del i boken där beskrivningarna gjorde mig lite illamående. Tycker det är spännande hur författare kommer på allt sånt här... 
 
Det är en hel del 'twists' i boken, det avslöjades nya galna saker hela tiden. Ibland blev det nästan för mycket av det, samtidigt som jag gillade det. En del av dem överraskade mig medan jag kunde gissa mig till några. Jag tyckte om hur den avslutades och ser fram emot att lyssna på ännu en av Karins böcker.
 
Betyg: 9 av 10
 

Kommentera inlägget här :