Ghost Stadium

Igår började jag läsa Ghost Stadium (2013) av Tom Palmer och det tog ca 60-90 minuter att läsa ut den. Detta är en lättläst ungdomsbok som handlar om Lucas, Irfan och Jack som ska övernatta på en övergiven fotbollsarena för att fira att det är sommarlov. Det sägs att det spökar efter att en man dött där, och vad som skulle bli en rolig kväll slutar istället i skräck.
 
Som sagt, det är en lättläst ungdomsbok och ja, den var minst sagt lättläst. Jag saknar tiden då jag kunde sluka en bok på några timmar, så därför lånade jag en lättläst bok. 😉 Men ja, boken var helt okej, lite spännande/obehaglig med en twist. Jag gillar själva grejen med den övergivna fotbollsarenan, både för att jag finner övergivna byggnader etc fascinerande, när naturen tar över, och hade själv velat besöka något övergivet ställe, och så är det lite kul att det är just en fotbollsarena med tanke på att jag har tittat mycket på fotboll på sistone. Sen gillar jag även hur killarna framställs, de blir rädda ibland och det är okej.
 
Betyg: 8 av 10
 
 

Kommentera inlägget här :