Ryktet

Idag läste jag klart Ryktet (2018) av Lesley Kara där vi får följa Joanna som nyligen flyttat till en småstad med sin son. Det börjar ryktas om att en barnamörderska bor i staden, en Sally McGowan som dödade en pojke när hon var 10 år, under skyddad identitet. Joanna blir mer och mer intresserad av fallet kring McGowan och ryktet sprids och utvecklas med tiden. Men kanske finns sanningen närmare än Joanna tror?
 
Alltså kan bara säga wow! Tyckte den här boken var riktigt bra! Väldigt spännande och fick en verkligen att analysera de olika karaktärerna och försöka se om någon av de kunde vara Sally McGowan. Jag skrev ner mina olika funderingar och det visade sig att en av mina första tankar var korrekt, woho! Tycker det är jobbigt när jag lyckas lösa 'gåtor' i böcker och inte vet om jag är en av få som lyckats eller om det är många som räknat ut det, haha. Men författaren är duktig på att få en att misstänka flera olika karaktärer. Mot slutet blev det flera twister och det var väldigt spännande och jag hade svårt för att lägga ifrån mig boken!
 
Betyg: 10 av 10
 

Kommentera inlägget här :