De fångade

Idag har jag lyssnat klart på De fångade (2017) av Karin Slaughter. Detta är del 8 i Will Trent-serien, men det är första boken ur serien som jag tar del av och det var inget konstigt att läsa den fristående. Jag har boken i fysiskt format också och där står det inte ens att den är en del av en serie, hmmm... Väldigt märkligt.
 
Men ja, detta är en psykologisk thriller där en föredetta polis, med dåligt rykte, hittas mördad och bevisen på brottsplatsen visar att det funnits en till person där, som troligtvis är väldigt skadad då det finns mycket blod på platsen. En av de som jobbar med fallet är Will Trent, vars eget förflutna plötsligt dras in i fallet och gör hans liv till en stor röra. 
 
Detta är den tredje boken jag lyssnar på av Slaughter och den här är också väldigt spännande och innehåller en hel del twists. Jag blir lika imponerad varje gång, haha. Och jag älskar verkligen hur hon porträtterar ena karaktären här: Först tar vi del av personen ur andras perspektiv och personen är helt enkelt en vidrig karaktär som jag inte alls gillar. Sen får vi ta del av personens eget perspektiv och då börjar jag gilla personen och få mer förståelse för den och heja på den, samtidigt som jag fortfarande tycker att personen är 'toxic'. Så ja, det tycker jag är väldigt bra jobbat av Slaughter och nu vill jag fortsätta läsa Will Trent-serien... Från början. Men jag har en hel del andra böcker som jag läser eller vill läsa just nu, så de får nog vänta ett tag.

Betyg: 9 av 10
 

Kommentera inlägget här :