Den gömda kristallen

Häromdagen läste jag klart Den gömda kristallen (2022) av Maria Wells, som handlar om Ella som driver ett framgångsrikt företag med sin ex-man, hon har tre vuxna barn och julen närmar sig. Hemma hos sin mamma hittar Ella en låda från sin ungdom med gamla minnen, och bland annat ett gammalt brev som hon hade glömt bort. Ella har dessutom en hemlighet, kommer den till slut att avslöjas?
 
Jag tyckte att framsidan var väldigt fin, det var den som fångade min uppmärksamhet, men jag är väldigt kluven kring boken. Den var mysig, mysigt med julstämningen, men jag hade svårt för att komma in i boken och gillade inte riktigt hur dialogerna är skrivna mellan karaktärerna. Jag tyckte att boken blev bättre när jag närmade mig mitten, men sen tycker jag att vissa delar i slutet var sådär. Som sagt, jag är kluven. Hade velat kommentera några grejer i boken som störde mig, men vill samtidigt inte spoila för någon, så ja, så är det med det.
 
Betyg: 5 av 10
 

Kommentera inlägget här :