Påtaglig risk att skada (nytt försök)

I april gav jag mig på ett försök att läsa Påtaglig risk att skada (2002) av Tove Klackenberg men jag fastnade inte för den och valde att inte läsa vidare. Nu har jag gett den ett ny försök, via ljudbok istället, och det gick mycket bättre. Boken handlar om åklagaren Svea och ett åtal mot två föräldrar vars barn har hittats mördade i en garderob. Svea inleder en egen undersökning när hon märker att det är något som inte stämmer, samtidigt som hon upptäcker att någon förföljer henne och vill henne illa. 
 
Jag är glad att jag gav boken en till chans för nu tyckte jag att den var bra och spännande. Roligt med lite "action" i Sverige-miljö. Dock tyckte jag att den var lite förutsägbar och tidigt i boken hade jag en hypotes om hur allt låg till, som visade sig vara rätt. Någon annan som läst den och hade samma upplelvelse? Annars tyckte jag som sagt att boken var spännande och jag tyckte om 
karaktärerna, särskilt Melvin. Sen tycker jag det är lite kul under rättegången när vissa säger saker som i stil med att Jonas (pappan till de döda barnen) var "snäll som hjälpt Jenny med barnen", liksom wow, ja, sååå snällt att han hjälpt till med SINA barn xD 
 
Betyg: 7 av 10
 

Kommentera inlägget här :